Veszprém 2014

Egy ideje szemeztünk már Veszprémmel, hogy egy napra el kellene ugorni bejárni a várost, megnézve pár múzeumot, illetve a kihagyhatatlan állatkertet, ahol még jóval pöttömebb koromban jártam utoljára. Mivel az eredetileg kiszemelt hétvégén nem volt túl bíztató az időjárás, a kirándulást elhalasztottuk, majd el is halt néhány hétig az egész kiruccanásosdi megvalósításának ötlete. Majd egy hirtelen ötlettől vezérelve újra előkerült a város, de már nem csupán egy napi látogatásként, hanem mint lehetséges célpont a pünkösd eltöltésére, így leggyorsabb szállásfoglalással – mindössze egy este leforgása alatt – véglegesítésre került utazásunk. Az Ezüsthíd Hotel pünkösdi ajánlatát szemeltük ki, mely a következőket tartalmazta:

Pünkösd Hétvége Veszprémben

• Feltöltődéshez desszert és bor bekészítés a szobába
  • Szállás 2 éjszakára változatos svédasztalos reggelivel
  • Wellness részleg használata
  • Kerékpár használat

UTAZÁS

Mivel Székesfehérvártól gyakorlatilag egy köpésre található Veszprém, nem volt nehéz dolgunk közlekedési eszközt, illetve utazási időpontot találni. Odafelé vonattal mentünk, hiszen a megnézésre kijelölt első úticélunk az állomáshoz esett közelebb. Az utazás mindössze 38 percig tartott, ez éppen kapóra jött, hiszen a Balatonon keresztülhaladó vonat telis-tele volt ugyancsak kikapcsolódásra vágyó emberekkel, így helyünk nem lett és állva utazva érkeztünk meg a városba. Visszafelé már a közelebb eső autóbusz állomást választottuk, melynek klímás, hipp-hopp Fehérváron termő autóbusza pont kapóra jött a nagy melegben. Furcsa volt, hogy az eddig megszokott visszautakhoz képest már a délelőtt folyamán otthon voltunk, de nem bántuk, hiszen így még ott volt a nap hátralévő része, hogy szabadon ténykedhessünk a másnapi munkába menet előtt.

VÁROS

Már akkor nagyon szimpatikus volt számomra a település, amikor leszálltunk és elindultunk felfedezni a terepet, de ahogy haladtunk beljebb egyre erősödött bennem ez az érzés, míg nem odáig fajult a dolog, hogy egyszerűen beleszerettem és ha
lehetőség adódni szó nélkül odaköltöznék. Érdekes felépítésű a hely, hiszen először van egy panelrengeteges része – ahol nem mellesleg meglestük hol nőtt fel az Úrfi -, de a város nagy része családi házak nem akármilyen paradicsoma. Azt meg kell hagyni, hogy nem egyszerű közlekedni a hatalmas dombokon és völgyeken (még jó, hogy a gyalogos közlekedést választottuk a felötlött biciklis túra helyett, mert az biztos, hogy meghaltam volna azokon az emelkedőkön – kétszer is :D).
A belváros maga a gyönyörűség, nagyon tetszett, ahogy tulajdonképpen a várra építkeztek rá és alakították ki az egész központi bejárható helyet lélegzetelállító panorámáival. A kanyargós, szűk és irreálisan emelkedő kis utcák, a sétálóutca a vár széléig és az egyes épületek nagyon szép összhangot mutatnak, igazi történelmi benyomást keltve. Bár múzeumba nem tértünk be, inkább a szabadtéren legeltettük a szemeinket, így is megannyi szép objektumot és kilátást tudhatunk magunkénak. Eredetileg csak egy napot terveztünk eltölteni a várnál (látva a nagy égbenyúló magasságát), de aztán csaknem minden nap ott kötöttünk ki, nem hiába.

IMG_0415 IMG_0418 IMG_0467 IMG_2660_2 IMG_2690_2

HOTEL

A vasútállomástól körülbelül 5 km-re fekszik hotelünk, mely gyalosszerrel is kiválóan megközelíthető, elegendő szépen lefelé gyalogolni a belvárosból. A környéke nagyon pazar, családi paloták házak veszik körbe, így tökéletesen beleillik körzetébe. Érdekesség, hogy a Google street view felületén még akkori kép szerepel, amikor még csupán panzió volt és zajlott a felújítás, de nagyon szép munkát végeztek. Nem egy hatalmas épület, de közvetlenül mellette található a Jade Hotel, mely valószínüleg ugyancsak közös érdekeltségű hotelünkkel. Nagyon tetszett a zöld és a sötétbarna színvilág, amely uralkodó volt az egész helyen, a szobánk is nagyon kis takaros volt. Bekészítés gyanánt várt bennünket egy üveg bor, illetve egy hatalmas tábla Milka csokoládé, melyen szégyen szemre nem tudtam elfogyasztani a 2 nap alatt, de mennyei volt, nem egy szokásos, minden polcon megtalálható darab.
A wellness részlegben 2 jacuzzi található, melyben te játszhatsz a szín, illetve a bugyogás beállításaival, továbbá szauna is, előbbit egyszer próbáltuk ki, mivel a 40 fokban nem igazán hiányzott az ugyanannyi fokos vízben ücsörgés. :)
Eddigi hoteleinkkel összehasonlítva ez volt a legkevésbé felszereltebb, de mégis nagyon szépen kialakított és modern, mivel ezúttal nem a hotel milyensége volt a döntő, így ideális választásnak bizonyult.

IMG_2838_2 IMG_2842_2 IMG_0425 IMG_2840_2 IMG_2841_2

ÁLLATKERT

Első éjszakánk után második napunkat nagyrészt az állatkertnek szenteltük, amely 15 percnyi sétálásra volt hotelünktől. Már nagyon régen voltam ott, úgyhogy abszolút nem sokra emlékeztem méretét és milyenségét illetően, de amikor közeledtünk sem lehetett eleinte felmérni, mekkora is valójában. Csak amikor betoppantunk a főkapun, akkor tudatosult pár lépés után, hogy elég nagy területű állatkerttel van dolgunk. Azok közül, amelyekben eddig voltam kiépítettségében ez tetszett a legjobban, nagyon szépen kivitelezték, még akkor is, ha épp egy EU-s projekt kellős közepében vannak és a gépektől az elkerített részekig nem láthattuk teljes pomájában. Annyi azonban látszik, hogy nagy bővítéseket terveznek, úgyhogy mindenféleképpen vissza kell térni, ha felépült minden!
Viszonylag sokféle állat megtalálható, az egyik legjobb részleg a maki ösvény volt, ahol testközelben, rácsok nélkül lehetett a makikat nézegetni. Sajnos elég kiábrándító volt, hogy az állatkerti gondozó figyelmeztetése ellenére – miszerint tilos simogatni, mert harap, illetve etetni – mennyien simogatták meg csakazértis. A legszomorúbb, hogy a felnőttek voltak túlnyomó többségben, akik arcátlan módon ignorálták a kérésüket (ilyenkor azért úgy megnéztem volna, ha megharap valakit…).
Külön plusz pont, hogy vannak szerteágazó ösvények, melyeken végighaladva ugyancsak lehet állatokat nézni, így nem csak az van, hogy egy irányba mész és ott sorakoznak előtted, hanem bizony mindenfelé megbújnak és saját magad döntheted el, mit fedezel fel előbb.

IMG_0430 IMG_0459 IMG_0443_2 IMG_0457 IMG_0440_2

ÉTTERMEK

Mivel a csomagunk csak reggelit tartalmazott, így megadatott a lehetőség, hogy kipróbáljunk pár éttermet Veszprémben, ahol jókat lehet enni. A sokaságban nem volt egyszerű döntés elhatározni, hol is együnk 1-1 nap, felkészülve még itthon lázasan körbenéztünk online, mik az opciók, illetve miket írnak róla mások. Persze, ahogy lenni szokott, amikor odakerültünk, hogy na akkor irány enni, rögtön dőlt az elmélet és először az addig ismeretlen, ám annál szimpatikusabb Skorpió Irish Pub-ban kötöttünk ki. Elsőre tökéletes választás volt, ahol is vacsora gyanánt levest (burgonyakrémleves baconos, ricottás grissinivel ) és főételt (natúr csirkemellfilé zöldséges palacsintabatyuval, sajtmártással) tömhettünk magunkba nem kis küzdések árán.

Második nap a Pannónia Étteremnél álltunk meg egy laza ebédre (natúr csirkemell zöldsalátával + gesztenyepüré), ahol kiemelkedően alacsony áron ehettünk egy jót, ráadásul a pincér is nagyon kedves volt, amolyan igazi családias hangulatot kölcsönözve az egész hely számára.

Aznap este végül a várnál kötöttünk ki, hogy elfogyasszuk utolsó vacsoránkat, mégpedig a CAFÉ piAzza elnevezésű étteremnél. Az első estéhez hasonlóan a leves (hideg gyümölcsleves) plusz főétel (baconszalonnába göngyölt csirkemell sajttal, hasábburgonyával) kombinációt részesítettük előnyben. Mindkettő nagyon ízletes  volt, noha a végén már itt is harcolnom kellett, hogy az utolsó falatokat magamba gyűrjem.

A három étterem közül mindegyiknek megvolt a maga varázsa: míg az első kicsit kocsmásabb, közvetlenebb jellegű, addig a második bensőségesebb és klasszikusabb, addig a harmadik igazi belvárosi forgataggal és emberekkel teli, de minőségéből mit sem veszítő hely volt, így mindhárom helyről elégedetten távoztunk.

IMG_2850_2 IMG_2849_2 IMG_2851_2 IMG_2852_2 IMG_0465

ÖSSZEGZÉS

A város teljesen megvett magának, bármikor visszamennék megtenni azt a hatalmas távot, amit sikerült összehozni a 2 nap alatt (1. nap 19 km, 2. nap 15 km), hiszen akárhova néz az ember jóformán van olyan ház, amelyben lehet gyönyörködni, nem utolsó sorban pedig közel található hozzánk (egyszer talán még egy biciklitúrát is kivitelezhetőnek találnék oda-vissza).