Cserszegtomaj 2012

Az első közös wellnessezéstől felbuzdúlva még tavaly decemberben, közös karácsonyi ajándék gyanánt esett a választásunk a Hévíz mellett fekvő hotel (Wellness Hotel Hévíz) egyik ajánlatára. A csomagban jobbnál jobb (és persze finomabbnál finomabb) extrákkal bombázták az oda vágyókat, aminek mi sem tudtunk ellenállni:

• Érkezéskor egy pohárka Cserszegi Fűszeres
  • Bőséges svédasztalos reggeli
  • Ebédre forró levesek a büféasztalról naponta
  • Magyaros bográcsgulyás, friss házi jellegű kemencében sült kenyérrel az érkezés estéjén
  • Gyertyafényes vacsora az érkezést követő estén (tárkonyos raguleves, csirkemell filé szezámmagos bundában, rozmaringos pirított burgonyával)
  • Inklusive italfogyasztás a vacsorákhoz (egy pohár kitűnő bor a helyi pincészetekből vagy egy ásványvíz)
  • Egy alkalommal délutáni capuccino a panorámateraszon
  • Édeskettes fürdőzés a forró jacuzziban (15 perc, érkezéskor egyeztetett időpontban)
  • Exkluzív beltéri wellness részleg korlátlan használata (fűtött medence, jacuzzi, finn szauna, fényterápia, fitneszgépek)

Utazás

Pontosan megtervezett útvonallal készültünk, mivel vonat arra nem jár távolsági buszjáratra bíztuk magunkat, mely 10 percre a hoteltől tett le minket, így ha akartuk sem tudtuk volna elkerülni a célállomást, tehát megközelítés szempontjából mindenképpen jelest érdemel. Persze izgalom mindig kell, a Volán tekergős, ‘nem úgy megyek, ahogy logikus lenne’ közlekedése elbizonytalanított minket, de a segítőkész buszsofőr eligazítására sikeresen megérkeztünk Cserszegtomajra.

Hotel

Az út mentén egy nagy tábla jelezte célunk elérését, csupán bekanyarodtunk és már is ott találtuk magunkkal szemben az épületet. A postaládán és a recepción is jelezve nem a főbejáraton, hanem a hotel mellett található Halász csárdában lehetett bejelentkezni, szigorúan 15 óra után – mivel fél órával előbb érkeztünk oda, így malmozhattunk addig a recepciónak kialakított pult mellett. A csárda meglehetősen kellemes hangulatú helynek bizonyult, igényes, nevéhez illő dekorációkkal, középen pedig egy hatalmas kandallóval.
Egy emeleten lévő, teraszos, franciaágyas szobát kaptunk, szokásos szállásfelszerelésekkel (csupán a hűtőből a mini-bár hiányzott, bár ez nem tudom mennyire elvárható egy három csillagos hoteltől).

Wellness

A hotel wellness részlege a csárda alatt található közvetlenül, mely 2 medencével büszkélkedhet: egy kb. 28-30 fokos nagyobb medencével és egy kb. 40-50 fokos jacuzzival, bár a hőmérsékletek a nap folyamán kicsit változó tendenciát mutattak – néha már-már belesett az egyik túl hideg, a másik túl meleg kategóriába. Ezeken kívűl a helységben található továbbá egy finn szauna és néhány fitneszgép, meg persze a szokásos zuhanyzós és pihenős részleg, igényesen kialakítva. Azon a pár napon, míg ott voltunk elég sok pár tartózkodott még ott velünk együtt, mégsem okozott különösebb gondot a wellness részleg használata, mindig mindenhol el lehetett férni kényelmesen és zavartalanul.

Szolgáltatások

Amint kitöltöttük a becsekkoláshoz szükséges papírokat, megkaptuk a csomagban megírt finom Cserszegi Fűszeres borunkat, amit a szobánk elfoglalásáig kóstolgattunk. Mivel mindkettőnk ízlését elnyerte, a vacsorákhoz tartozó italkuponjainkat is ugyanilyen borra váltottuk be.
Az első vacsoránál gulyásleves fogadott minket az ajánlathoz méltóan, kis edényekben tálalva, melyet gyorsan eltűntettünk, de azért egy kis palacsintának csak szorítottunk még helyet a pincér javaslatára (egyetlen desszertként). :)

Az első nap zárásaként jöhetett a 15 perces privát jacuzzizás, ami minden volt, csak privát nem, ugyanis a hely masszőre (és amolyan mindenese) épp akkor szellőztette a helyet és takargatta le a medencét, amikor mi ott voltunk, nem kis hideget beengedve ezzel az egész térbe, így a benti forró fürdőből egy szempillantás alatt kinti fürdőt varázsolt (tanácsosabb lett volna, ha kettő az egyben akcióként hírdetik).

Másnap már reggel 8 órára lent voltunk az étkezdében és felpakoltunk mindenfélét a svédasztalos reggeli kínálatából. Ebédre kétféle levesből lehetett tetszés szerint meríteni mini tálkákba: hagymakrém leves és húsleves, mindkettőből szép adagot ettünk.

Délután lenéztünk újra a csárdába, hogy esetleg elfogyasszunk egy kis desszertet és valamilyen italt, ám étlap hiányában előbbire nem volt lehetőségünk, csupán iszogathattunk ott. (- „Kaphatunk étlapot? – Nem.”)

Az utolsó vacsoránk tárkonyos ragulevesből, szezámmagos bundában kisütött csirkemell filéből és rozmaringos pirított burgonyából állt, mellyel végre kellőképp jóllaktunk, bár mint édesszájú a desszert felajánlását hiányoltam.

Helyi látnivalók

A teraszról meglehetősen széles panoráma tárult elénk, a távolban található kilátó rögtön fel is keltette az érdeklődésünket, az internet segítségével egy közelben lévő arborétumot is kiszemeltünk magunknak – mint kiderült, ezek egy helyen vannak, így nekivágtunk felfedezni a környéket. Sajnos mindenhol zárt kapukba és kerítésekbe ütköztünk, valamint egy Zárva kiírásra, így egyikhez sem sikerült eljutnunk (a zárás oka ismeretlen, de valószínüleg csak nyáron lehet meglátogatni ezeket). De nem adtuk fel, Cserszegtomajt sikeresen körbejártuk, egy kiadós sétának mindenképpen kellemes volt.

Összegzés

Mindent összevetve nagyon kellemes 2 napot töltöttünk a hotelben, és az apró hiányosságoktól és furcsaságoktól csak még emlékezetesebbé vált az egész kikapcsolódás, szóval mindenkinek jó szívvel ajánlom, aki pihenésre vágyik. ;)