Múzeumok Éjszakája 2012

Történt múlt héten, hogy gondoltunk egy merészet és Székesfehérvár feltérképezése gyanánt ellátogattunk az idei Múzeumok Éjszakájára.

Előző nap gondosan megtervezett úticéljainkat kicsit ugyan felrúgva, de annál nagyobb kedvvel indultunk el a legelső helyhez, méghozzá a Bory-várhoz. Régóta fájt rá a fogunk, hogy körbenézzük a várat, hiszen a neten talált anyagok roppantul felkeltették az érdeklődésünket, és mint kiderült teljesen jogosan. Bár kicsit eldugottabb helyen található, de mesébe illő udvara már megér egy misét. Az idegenvezetést magunk mögött hagyva indultunk el felfedezni az épületet, bejárva minden zeg-zúgát, egyszerűen gyönyörű! A virágok, a növények, a szobrok és a boltívek, na meg maga a vár  – arról nem is beszélve, hogy a tetejére felérve nem kicsit szép kilátás nyíik Székesfehérvár egy részére – egyre jobban irigyeltem azokat, akik valaha ott töltötték napjaikat!

A vár alapos körbejárása után a belváros felé igyekeztünk, következő helyünk az Egyházmegyei Múzeum volt, ahol borkóstolóval várták az oda látogatókat (hazudnék, ha azt mondanám nem ez volt a fő motivációnk, hogy oda is elmenjünk :D). Fehér és vörös borral is megkínáltak minket, majd mámorosabb állapotban természetesen magát a múzeumot is megtekintettük.

Persze nem bírtunk magunkkal, mit nekünk a bor, ha grappát is ihatunk! A múzeummal szemben beültünk egy helyre, ahol lehet grappát kapni (fontos kiemelni, mert nem sok hely mondhatja el magáról). Korábban volt szerencsém egy nagyon finom epres változathoz, most egy erősebb félét kaptunk, rendesen meg is tette hatását, bár én csak felet bírtam legurítani. :)

Harmadik állomásunk az Albatrosz Repülő Egyesület repüléstörténeti kiállítása volt, mely két termen keresztük mutatja be az egykor a város repülőterein szolgált pilóták életetét, és magának a repülőtörténetnek az állomásait.

Legutolsóként pedig meglestük az Óramúzeumot, ahol a zsúfoltság ellenére egész szép kiállítást állítottak össze a régi órákból. Sajnos itt voltak a legtöbben, bár maga a múzeum sem volt nagy területen, de amit tudtunk megnéztünk, így sikerrel járt a küldetésünk. Bár nem tudtunk mindenhova eljutni, de mégis sikerült ezek által kicsit jobban megismerni a várost.

Programunk végeztével visszagyalogoltunk (a nap folyamán szerintem megvolt a 20 km-es táv is, amit gyalog tettünk meg), majd az Úrfi összeütött egy kis lazacos vacsorát (isteni lett!).

Ha szeretnéd megtekinteni az itt készített portfóliómat, katt a linkre: